Retourneren

 

Infomatie over retourneren naar Vraetswitgoed
Op deze pagina vind je alle informatie met betrekking tot het retourneren van bestellingen.

Wat kan in retourneren?
Bij de volgende gevallen kun je je bestelling retourneren:
- Bedenktermijn
- Beschadigd product ontvangen
- Defect binnen garantie
- Verkeerd product ontvangen

Bedenktermijn
Bevalt het product niet? Of heb je het verkeerde product besteld? Bij Vraetswitgoed heb je altijd recht op 14 dagen 'bedenktijd'!
Het is zo dat als je iets aanschaft bij een webwinkel, je wettelijk recht hebt binnen een bepaalde tijd je aankoop ongedaan te maken. Dit recht heet het 'herroepingsrecht', dit geeft je recht op minimaal veertien dagen bedenktijd!

Voorwaarden van de bedenktijd?
Meld je het product binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen aan als retour, dan zijn de voorwaarden:

  • Je krijgt het volledige aankoop bedrag zo senl mogleijk terug (uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst). Dit bedrag is inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Het product mag alleen maar gebruikt zijn om te controleren wat voor soort product het is, welke kenmerken het heeft en hoe het in gebruik genomen dient worden.
  • Is het product minder waard geworden doordat het op een andere manier is gebruikt, dan krijg je maar een deel van het aankoopbedrag terug.
  • De dag waarop de aanmelding van de retour wordt gedaan, dient binnen de periode van 14 dagen na aflevering te vallen. Melding dient gedaan te worden via het formulier voor herroeping.
  • Na aanmelding van het product heb je nog 14 dagen om het product retour te zenden.

De volgende producten zijn uitgesloten voor retour:

  • Specifiek op maat gemaakte producten, deze hebben wij speciaal voor u op maat gemaakt en kunnen niet meer verkocht worden.

Meld je het product na de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen aan als retour dan valt het product niet meer binnen de 'bedenk-tijd'.
De 'bedenktijd' is alleen bedoeld voor producten die niet voldoen aan verwachtingen. Is het product defect, dan gelden normale garantie regels.
De voorwaarden hiervan vind je bij defect binnen garantie

Beschadigd product ontvangen
Wat dien je te doen als een bestelling beschadigd wordt afgeleverd?

Bestelling weigeren
Wordt er een bestelling aangeboden die ernstig beschadigd is en kun je al zien dat één of meerdere producten defect zijn, weiger deze dan. Neem vervolgens zo spoedig mogelijk contact met ons op!

Niet geweigerd?
Pakket niet geweigerd, stuur het dan terug naar Vraetswitgoed. We zullen na ontvangst van de tracking-code van de retourzending zo spoedig mogelijk een nieuw product naar je opsturen.

Defect binnen garantie
Gaat een van onze producten binnen de garantieperiode van 1 jaar defect, dan kunt u deze aan ons retourneren. Hierbij zullen wij controleren of het product defect is geraakt als gevolg van een fabricagefout. De kosten van retourneren worden door ons niet gecompenseerd, wij sturen na ontvangst en succesvolle controle een vervangend product op!

Verkeerd product ontvangen
Heb je een levering ontvangen die niet overeen komt met wat je hebt besteld, dan kun je de verkeerd geleverde producten uiteraard zonder extra kosten terugsturen. Na ontvangst van het tracking-nummer van de retourzending zullen wij de kosten van de retourzending aan je overmaken, dit bedrag zal dan binnen 14 dagen op je bankrekening staan!